محل تبلیغات شما

بسم ا. الرحمن الرحیم

بسیار از عظمت خانم حضرتزهرا (س) سخن به میان آوردیم و بسیار عشق الهی را نسبت به ایشان و عشق وصف ناپذیرایشان به قدرت لایزال الهی را توصیف کردیم. بارها گفتیم تنها دلیل پذیرش توبه حضرتآدم نام مبارک حضرت زهرا (س) بود و باز گفتیم زمین و آسمان ها در کابین مهر حضرتزهرا (س) است. اما این عاشق راستین در عمر کوتاه خود در رسیدن به معبود خویش از هررنج و سختی و امتحانی عبور کرد و هرگز لب به گلایه باز نکرد. ما نیز که مدعی عشقبه این خاندان هستیم باید مراقب باشیم که در مواجهه با امتحانات هرگز لب به گلهباز نکنیم که در رسم عاشقی باید تمنا کرد و راضی بود به رضای معشوق. باید کوشید وتسلیم بود به حکمت حکیم عالم.

عاشق واقعی هم چون ائمه ومعصومین (س) در طلب یار درد و رنجی نمی دیدند، آنان هر چه می دیدند وسیله وصل بهخدا می دانستند. مبادا اعمال اندک خویش در مناجات و معاشقه ها را دلیلی بر عبورآسان از وادی عشق بدانیم. انسان هر قدر عاشق و طالب تر، مسیر رسیدن او ناهموار ودشوارتر. اینجاست که این ضرب المثل زیبا به کار بسته می شود: هرکه بامش بیش، برفشبیش تر.

در پیمودن مسیر عشق، صبر درمقابل مصیبت، صبر در مقابل معصیت و صبر در مقابل طاعت لازم و ضروریست. چه بسیارانسان های عارف و عاشقی که در سخت ترین شرایط تسلیم رضای الهی بودند و خواست وخواهش خود را نادیده گرفتند تا معبود و معشوقشان از آنان خشنود باشد. حاجت هایمانرا از خداوند بخواهیم و ائمه را واسطه خواسته هایمان قرار دهیم که اگر لب بگشایندو از خداوند برآورده شدن خواسته هایمان را بخواهند، ممکن نیست خدای کریم بر آنمُهر اجابت نزند اما اگر صلاح ما در نرسیدن و نشدن بود، راضی باشیم به آنچه که میداند و ما نمی دانیم.

عاشق واقعی کسی است که معشوقرا به خاطر معشوق بخواهد نه به خاطر خودش. اگر امروز ما حضرت علی (ع) را به خاطر اینکه ایشان فردی برگزیده و بهترین مخلوق خدا هستند بخواهیم، در شناخت عشق و به جاآوردن آن، راه صحیح را برگزیدیم و اگر ایشان را به خاطر دلِ خود بخواهیم، سخت دراشتباه و خطا هستیم. عشق برگرفته شده از دل و میلِ انسان چیزی جز هوس نیست اما عشقنشأت گرفته شده از نور الهی همان است که توانایی بخشش و گذشت به انسان می دهد و بهاو اجازه نمی دهد تا هیچ ناپاکی و هوسی را به نام عشق در حیطه دلدادگی اش واردکند. دل مخزن مهر است اما افسوس که در اغلب موارد دلمان منبع کینه، آز، حسد و کبرمی شود و از اصل و جایگاه حقیقیش دور می شود.

حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر اسلامو نور عین آقا رسول ا. (ص) است که پیامبر در وصف ایشان می فرمایند: خشنودی من درخشنودی فاطمه است و خشم من در خشم او. حضرت فاطمه (س) همسر امیرالمومنین (ع) بودندکه در دفاع از همسر و امام زمان خود آتش و فرو رفتن میخ در بطن و وجودش را به جانخرید تا ایشان از گزند دشمن در امان باشد. حضرت فاطمه (س) همان مادری بودند که ازدامنشان آقای جوانان بهشت و اسوه صبر و شجاعت برخاست. خانم زینب کبری (س) دختریتمام عیار و کامل برای مولا علی (ع) و حضرت زهرا (س)، همسری کامل و شایسته برایجناب جعفر طیار و مادری نمونه برای دو فرزندشان که شایستگی حضور در کربلا راداشتند، بودند و در وهله ای بالاتر خواهری گرانقدر برای برادران.

امروز خانم های عزیز در هرنقشی هستند، بکوشند تا با آگاهی و ایمان راستین به آنچه الگو و اسوه ها، ما را بهآن امر کردند، جامه عمل بپوشانند و همگی بیاموزیم در خط مش عاشقی، مرز بین خواستههای برگرفته از میل انسانی و خواسته های برگرفته از عشق را بشناسیم و خود را درزمره بندگان با اعتبار و عاشق قرار دهیم تا هرگاه او را خواندیم اجابت شویم. وقتیبنده ای به نقطه وصل رسید و معصومین (س) را واسطه قرار داد، ممکن نیست خداوند اورا نشنود و نبیند. حال اتصال ایجاد نمی شود مگر به سبب میانبر عشق. هرگز نمازفراوان، دعای بسیار، گریستن مداوم به تنهایی عامل وصل نخواهند بود. آنچه به اعمالاندک ما قدرت بالا رفتن به آسمان ها را می دهد، عشق و حُبی است که در دلپروراندیم.

عشق بود که بیرون کشیدن تیریدردناک از پای مبارک مولا علی (ع) را برای ایشان سهل کرد. عشق بود که حضرت زینب (س)در مقابل عظمتِ ظاهری عبیدا. قدرت ایستادگی یافت. عشق بود که رنج مصیبت هایعزیزانِ خانم حضرت زینب (س) را برای ایشان تبدیل به گنج کرد و به ایشان شهامت وشجاعت بخشید تا نهراسند و در مقابل مردان ظالم و ستیزه جوی دوران سر خم نکنند. عشقاست که اگر در منِ کمترین اثر کند، همانند بزرگان دین خواهم توانست در رویارویی بامشکلات قد علم کنم و نشکنم.

مرگ برای بنده خالص خدا وعاشق راستین آغاز سفر و زندگی زیبای الهیست. اشتیاق انسان مومن به مرگ از لحظاتیشروع می شود که اعمال پاکش او را لایق کنار رفتن حجاب ها و دیدن عالم معنا کردهاست، پس بشتابیم به سوی عاشقانه و عابدانه زیستن و در راستای این حرکت بدانیم آنچهبر اعمال و رفتار ما مُهر تثبیت و تائید می زند، انجام فریضه نماز است. انسان هایبرجسته در زهد و پارسایی همگی بر این باورند که هر آنچه کمالات و فضایل کسب کردندهمه به سبب نمازهای صبح و ذکرهای سحر آنان است. خداوند نمازگزارانش را در هر سپیدهدم نشان فرشتگانش می دهد و به آنان فخر می فروشد، خصوصاً وقتی بنده ای پس از اداینماز به شکرگزاری و سپاس از خدای خویش می پردازد و درست اینجاست که اگر دستمان بهدعا بالا رفت، صفی از فرشتگان الهی به جهت استجابت دعای ما، آمین می گویند.

خوشبختی انسان ها در اجرایسه مرحله مهم قطعی خواهد شد:

1. فراموشی تلخی های دیروز

2. غنیمت شمردن شیرینی هایامروز

3. امید داشتن به فرداهایی روشنو زیبا

افسوس خوردن مدام برای گذشته،هیچ نتیجه ای جز افسردگی و ناامیدی در پی نخواهد داشت و یأس و ناامیدی نیز خُسرانهای جسمی و روحی فراوانی به بار خواهد آورد و زندگی و بندگی ما را به شدت تحتالشعاع قرار خواهد داد.

مبادا از جمله افرادی باشیمکه به سبب رفتار، گفتار و اعمال نادرست مان فقیران را فقیرتر و ثروتمندان راثروتمندتر کنیم. بی تردید برای خیلی از ما پیش آمده که به دست فروشی برخورد کردیمو خواستیم تا از او جنسی با تخفیف زیاد خریداری کنیم اما درست در نقطه عکس، برایخرید وارد مغازه ای شیک می شویم و نه تنها تقاضای تخفیف نکردیم بلکه به پولِبیشتری که بابت آن جنس دادیم، فخر فروختیم. چنین رفتارهای نابخردانه ای که عمدتاًدر بین افراد رایج است از جمله رفتارهای است که به ایجاد فاصله اجتماعی و مالیبسیار زیاد بین اقشار جامعه منجر می شود. گاهی افراد فراتر می روند و در این نوعرفتار نادرست به تحقیر کردن افراد دست می زنند، افراد با توان مالی کمتر را موردتحقیر قرار می دهند و افراد ثروتمند را هر قدر هم از دانش و سواد پایینی برخوردارباشند، بی دلیل بزرگ می کنند و به کبر و غرور او می افزایند. والسلام

یادآوری مرگ، کنترل نفس 30-03-98

کودک درون، بخشش 23-03-98

ماه رمضان 98، روزه حقیقی 05-02-98

عشق ,س ,حضرت ,ایشان ,های ,انسان ,را به ,است که ,که در ,و به ,می شود

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Brenton's receptions ادب پژوهی متوسطه اول محال وابسته نوید رهایی از فرقه تروریستی رجوی سایت تجارت الکترونیک روش های کسب درآمد از اینترنت **رایگان و تضمینی آَشپزی روز کیمیا هیئت حضرت فاطمة‌ الزهراء سیدة‌ النساء العالمین وب سایت تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم